Nie ma jednej złotej metody, jak prowadzić konto na Instagramie. Jest jednak jedna złota zasada, która jest bezwzględnie konieczna, aby to miało sens. Musisz być regularny/a. Bez względu jak bardzo niszowe konto będziesz prowadzić, tylko sumienne publikacje pozwolą ci iść do przodu. Nic samo się nie wydarzy 🙂
Publikuj 2/3 posty, a właściwie reelsy w tygodniu, daj odbiorcom czas zobaczyć to co zrobiłeś, zanim dodasz kolejny. Często filmiki “wkręcają” się dopiero po kilku czy kilkunastu godzinach. Posty muszą przekazywać treść, ktoś, kto ogląda twój filmik musi mieć uczucie, że wynosi z niego jakąś wartość dla siebie. Aktualny (maj 2022) algorytm Instagrama promuje reels, posty będą docierać głównie do twojej wewnętrznej społeczności.
Czy warto nagrywać stories, przecież one znikają po 24 godzinach? Warto, ale nie rób tego zbyt dużo, żeby nie przytłaczać odbiorcy, 8 kafelków stories dziennie to w zupełności wystarczy, aby przywitać się z obserwatorami, powiedzieć co u ciebie dziś słychać (ludzie kochają mieć wrażenie, że śledzą czyjeś życie, to też buduje cudowne relacje) oraz dodać/przemycić jakąś wiedzę. Nie dodawaj więcej niż 20-25% treści edukacyjnych, to nie szkolenie, to miejsce, gdzie odbiorcy szukają łatwej rozrywki i zdecydowanie nie chcą wysilać swojej uwagi
- twórz spójny feed (o tym post)
BIO, czyli krótki opis twojego profilu i/lub ciebie. Warto dobrze przemyśleć to miejsce, jest ono poniekąd twoją wizytówką, pierwszymi słowami, które być może ktoś przeczyta. Zadbaj, aby twoja nazwa była łatwa do zapamiętania, może, ale nie musi wskazywać ona tematyki profilu. Pod nazwą znajduje się opis, warto dodać tam informacje o swoim imieniu lub ksywkę, to miłe, kiedy odbiorcy wiedzą jak się do ciebie zwracać. Opis ten jest również wrażliwy na wyszukiwanie, dlatego warto wybrać kilka słów kluczowych najlepiej do ciebie pasujących. Staraj się maksymalnie skracać słowa, o ile to możliwe możesz używać emotikonek. Napisz co chcesz pokazać na swoim profilu, czego dostarczysz swojemu potencjalnemu odbiorcy, jeśli z Tobą zostanie: wiedzy, rozrywki, może czegoś innego? Warto wiedzieć, że to dobre miejsce, aby podać swój email. Mimo, że w wersji na telefon jest do tego specjalny przycisk, przeglądając konto na monitorze nie jest on widoczny. Dodaj adres swojej strony internetowej, podcastu lub innych rzeczy, które chciałbyś aby Twoja społeczność znała.
Zadbaj również o swoje zdjęcie profilowe, niech to miejsce nigdy nie zostanie puste. Dodaj coś charakterystycznego dla ciebie, albo po prostu swoją uśmiechniętą buzie. Z tym zdjęciem będziesz mocno kojarzony/a, będzie pojawiać się w rozmowach i stories.
Wszystko co ważne, a nie zmieściło się wcześniej umieść w podpiętych relacjach. To idealne miejsce, żeby nagrać swój opis, zainteresowania, pracę, co tylko chcesz. Możesz tu przypiąć swoje najciekawsze relacje, odpowiedzi na najczęstsze pytania odbiorców, czy po prostu treści, które nie chcesz, żeby zniknęły po 24 godzinach.
Kiedy to wszystko już znajdzie się na twoim profilu możesz pomyśleć nad reklamą, aby dotrzeć do nowych odbiorców. W tym celu nie korzystaj z łatwo dostępnych opcji w aplikacji, zainwestuj swoje pieniądze zdecydowanie skuteczniej korzystając z menadżera reklam, przeczytaj o tym w kolejnym wpisie.